Jdi na obsah Jdi na menu
 


Znovuzrození zetky III. díl

U pana sedláře to krásně vonělo kůží. Potah sedla na moji zetku byl krásný řemeslně ušitý z kvalitní černé kůže.

Po příjezdu jsem nelenil a sedlo namontoval na motorku. Sice tam působilo moc nově, ale to se podá. Následovaly dlouhé dny pečlivé práce s odstraňovačem starých nátěrů, který jsem našel opatrně malým štětečkem, nechal chvilku působit a honem setřel hadříkem namočeným v syntetickém ředidle. Práce šla pomalu, ale výsledek se mi líbil. Pod nánosem rudé barvy se místy vyloupl původní černý lak. Na mnoha místech bohužel zůstal jen lehce korodovaný plech. Tato místa jsem ošetřil odrezovačem s taninem - Worko a poté je zakonzervoval speciálním voskem. Jediné co nešlo tímto způsobem zachránit, byla kola. Ty jsem opískoval velmi jemným pískem a také ošetřil odrezovačem od firmy Worko. Protože kola jsou vystavena velkému zatížení v nehostinném prostředí, zvolil jsem jejich nastříkání speciálním černým matným lakem na kola. Matná barva nenarušuje celkový vzhled stroje, který je zakonzervován v tzv. nálezovém stavu. Ložiska a brzdové obložení byly vyměněny za nové. Na přední paralelogramové vidlici bylo třeba provést dodělání záchytu reakce brzdy a nechat vyrobit novou pružinu pod šroub, kterým se nastavuje třecí síla tlumiče odpružení.

 

Pokračování příště...

V případě jakýchkoli dotazů mě neváhejte kontaktovat 

 

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

Zatím nebyl vložen žádný komentář